24 Mayıs 2010 Pazartesi

Lenova Türkiye

Şirket Çin’de liderliğini korurken, yüzde 33.5 ile tüm zamanların en yüksek pazar payına sahip oldu. Gelişmiş pazarlarda krize rağmen ortalama 0.2 puan yükseliş kaydetti. Gelişmekte olan pazarlarda Lenovo ortalama yüzde 52 büyüdü.


Lenovo son olarak Nokia ile kapsamlı bir anlaşmaya imza attı. Şirket, Nokia’nın dünyadaki tüm birimlerine 1 yıl süresince dizüstü, masaüstü ve netbook tedarikinde bulunacak. Global pazarda Intel, Microsoft gibi şirketlere hizmet verdiklerini bu yıl ise gelişmekte olan pazarlara odaklandıklarını hatırlatan Lenovo Türkiye Genel Müdürü Faik Burhanoğlu, “Türkiye Hindistan, Rusya ve Malezya ile birlikte bu pazarlardan biri” dedi.

‘Hedefte çift hane var’
Türkiye’de Lenovo’nun IBM’den sonra en büyük pazar payına ulaştığını da belirten Burhanoğlu, bu yılın ilk çeyrek rakamlarına göre şirketin pazardan aldığı dizüstü ve masaüstü bilgisayarlarında yüzde 7.9, netbook’ta ise yüzde 11.3 payla 2’inci sırada yer aldığını söyledi.

Geçen yıl pazarda 6 milyar dolarlık ciro elde eden şirketin Türkiye’de son 2 yılda yüzde 100’ün üstünde bir büyüme perspektifi çizdiğini vurgulayan Burhanoğlu, “Geçen yıl 193 bin bilgisayar satışı gerçekleştirdik. Bu rakam bir önceki yıl yaklaşık 90 bin, 2007’de ise 50 binlerdeydi. Bu perspektifle 2 yıl içinde çift haneli pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder